ד״ר יאיר פלגי – פסיכולוג בעפולה

Print Friendly, PDF & Email

יעוץ זוגי מסייע לרוב לבני זוג להתקרב מחדש ולשתף פעולה, סביב מגוון מצבים וקשיים הנובעים מחיי היום יום, או במצבים משבריים בין בני הזוג. במרבית המקרים מדובר בטיפול קצר יחסית (כ 20 פגישות), אשר ניתן על ידי איש מקצוע מוסמך. ייעוץ זוגי ומשפחתי עשוי לכלול רק את זוג ההורים, או לשלב חלק או כל בני המשפחה,

ייעוץ זוגי ומשפחתי מתמקד במערכת היחסים של בני הזוג, אך עשוי להתייחס גם לדינאמיקה המשפחתית כולה.

מתי נכון לפנות לטיפול?

מתחים בין ההורים – כאשר הזוגיות של ההורים נקלעת למשבר, האווירה בבית המשפחה לרוב מושפעת מכך באופן משמעותי. לדוגמא, כאשר ההורים מתווכחים לעיתים תכופות, או כשהזוג מתרחק ומפתח אדישות אחד כלפיי השני, בני הזוג כועסים אחד על השני, ולא מגיעים להסכמות על דרכי התפקוד. ייעוץ זוגי רלוונטי גם כאשר ההורים שוקלים להיכנס להליכי גירושין.

זוגיות ומשפחה הנן מערכות יחסים ארוכות טווח, אשר מכילות דינאמיקות מורכבות. לכן, טבעי כי מדי פעם יהיו חיכוכים ואף משברים.

ייעוץ זוגי רלוונטי במקרים הבאים:  

בעקבות הריון ולידה  – כאשר מתווסף למשפחה ילד חדש, עשויים להיווצר מתחים שונים. למשל, קנאה של הילדים בתשומת הלב שמקבל האח או האחות החדשים, שחיקה של ההורים, או תחושת קיפוח של הורה מצד בן זוגו.

משברים שונים נוטים להציב בפני המשפחה התמודדות מורכבת, אשר מכבידה על מערכות היחסים. למשל, פטירה או מחלה של בן משפחה, משברים כלכליים, תאונות ועוד.

שינויים בחיים, טובים ורעים, עשויים לשנות את מרקם היחסים במשפחה, ולייצר מחלוקות או מצוקות אשר מקשים על התקשרות. למשל, מעבר דירה, קידום בעבודה של אחד מההורים, פיטורים ועוד.  

מצוקות של הילדים – מצוקות של אחד מהילדים, או חיכוכים בין הילדים, משפיעים גם הם על התא המשפחתי כולו ולרוב מצריכים התגייסות וסיוע, בוודאי מצד ההורים.

יאיר פלגי 13.9.16

Scroll To Top